KoskisenTiedotteetTiedotteetIsku keskittää kalustelevyhankintansa Koskisen Oy:lle

Isku keskittää kalustelevyhankintansa Koskisen Oy:lle

Isku vaihtaa ulkomaiset toimittajat kotimaiseen ja keskittää kalustelevyjen hankinnat Koskisen Oy:lle. Isku Teollisuus Oy, Lahti ja Koskisen Oy, Kärkölä ovat sopineet strategisesta kumppanuudesta. Iskun kalusteissa käytetään jatkossa suomalaista kalustelevyä, jota Koskisen Oy valmistaa suomalaisesta koivusta.

Arto Tiitinen: ”Keskitämme hankintoja voimakkaasti ja suosimme suomalaista puuta ja laatua. Kumppanuuden lähtökohtana ovat yhteinen kilpailukyvyn kehittäminen ja se, että kumppanimme kalustelevy on PEFC sertifioitu. Tuotekehityksessä voimamme yhdistyvät ja nopea toimitusketju on asiakkaillemme tärkeä asia. Panostamme lisää vientiin ja kasvamme siellä”.

Markku Koskinen: ”Meillä on kasvava halu luoda syvempää kumppanuutta ja tukea Iskun investointeja viennin lisäämiseksi. Korkealle jalostetut puutuotteet ovat Suomelle erityisen tärkeitä ja kalusteissa meidän pitäisi kansallisesti päästä takaisin tilanteeseen, jossa olemme isompi viejä kuin tuoja.”

Arto Tiitinen, toimitusjohtaja Isku-Yhtymä Oy, 0400 566 875

Markku Koskinen, toimitusjohtaja Koskisen Oy, 040 5534 297

Isku on suomalainen vuonna 1928 Lahteen perustettu perheyritys.Isku suunnittelee, valmistaa ja markkinoi kalusteita ja kokonaisvaltaisiasisustusratkaisuja sekä koteihin että kouluihin,toimistoihin ja kaikkiin julkisiin tiloihin. Koko Suomen kattavanIsku-myymäläketjun lisäksi Isku toimii Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa, Venäjällä sekä Lähi-Idässä. Iskun omat huonekalutehtaat sijaitsevatLahdessa. Isku noudattaa ISO 9001 -laatujärjestelmää ja toimii aktiivisesti ekologisen tuotannon kehittäjänä: Isku saiISO 14001 -ympäristösertifikaatin ensimmäisenä alalla, jatänä päivänä koko tuotanto on PEFC-sertifioitua, eli kaikenIskun käyttämän puun alkuperä on tunnettua ja kestävän kehityksenperiaatteiden mukaan tuotettua.

Koskisen Oy on yli satavuotias puulle omistautunut perheyritys, joka valmistaa vaneri-, saha-, lastu- ja koivutuotteita sekä ammattirakentamisen tuotteita rakennus-, puusepän-, huonekalu- ja kuljetusvälineteollisuuden tarpeisiin. Koskisen konserni työllistää noin 1000 henkilöä, joista ulkomailla työskenteleviä on noin 100. Kotimaassa Koskisen toiminta on levittäytynyt eteläiseen Suomeen. Tuotantolaitoksemme sijaitsevat Järvelässä, jossa on myös yrityksen pääkonttori, Hirvensalmella ja Vierumäellä. Lisäksi tuotantoamme on myös Venäjällä. Myyntiedustajistoja Koskisella on 11:ssä eri maassa. Koskisen Oy:n liikevaihto vuonna 2014 oli n. 241 miljoonaa euroa. Koskisen puunhankinnasta vastaa yrityksen emoyhtiö Koskitukki Oy ja vuonna 2014 hankittu puumäärä oli n. 1,8 miljoonaa kuutiometriä. Koskiselle myönnettiin vuonna 1997 ensimmäisenä mekaanisen metsäteollisuuden yrityksenä ISO 14001 -sertifikaatti tunnustuksena ympäristöystävällisestä toiminnasta. Sittemmin Koskisen on saanut myös ISO 9001, OHSAS 18001, PEFC- sekä FSC-sertifikaatit. Koskisen toimintaa ohjaavat arvot ovat luottamus, rohkeus, luovuus ja tuloksellisuus.