Koskisen OyTiedotteetTiedotteetJukka Pahta Koskisen konsernin toimitusjohtajaksi

Jukka Pahta Koskisen konsernin toimitusjohtajaksi

Koskisen konsernin toimitusjohtajaksi on nimitetty Jukka Pahta maaliskuun alusta lukien. Hän on toiminut väliaikaisena toimitusjohtajana viime lokakuusta alkaen.

KTM/MBA Jukka Pahtalla on laaja kokemus johtotehtävistä metsäteollisuudessa ja siihen liittyviltä toimialoilta. Ennen Koskiselle tuloaan Jukka toimi konsulttiyhtiö Pöyryn rahoitus- ja talousjohtajana ja sitä aiemmin monissa johto- ja asiantuntijatehtävissä metsäteollisuudessa.

– Jukka Pahta tuo yhtiöön uudenlaista osaamista ja kokemusta, jota yhtiön kehitysvaihe nyt tarvitsee. Jukan toimet väliaikaisena toimitusjohtajana vakuuttivat hallituksen hänen sopivuudestaan kehittyvän perheyhtiön johtoon, kertoo Koskisen konsernin emoyhtiön Koskitukki Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Pohjola.

Koskisen konsernin liiketoiminta on kasvanut tasaisesti viime vuosina. Kehityksen odotetaan jatkuvan myönteisenä maailmantalouden elpyessä asteittain ja metsäteollisuuden näkymien edelleen kohentuessa.

– Viime kuukaudet Koskisen väliaikaisena toimitusjohtajana ovat antaneet minulle ainutlaatuisen mahdollisuuden tutustua yhtiön toimitaan ja sen henkilöstöön. Kokemus on ollut positiivinen ja mahdollisuudet ovat monet, sanoo Jukka Pahta ja jatkaa

– Kannattavuuden parantaminen ja kasvun varmistaminen ovat nyt tekemisen ytimessä. Otan haasteen innolla vastaan ja yhdessä tulemme onnistumaan.

Koskisen konserni on kotimainen puutuoteteollisuuden perheyritys, joka työllistää yli 1000 henkeä. Liikevaihto vuonna 2016 oli reilut 264 milj. euroa ja viennin osuus 54 %. Koskisen henkilökuntaa on yhdistänyt jo yli 100 vuoden ajan intohimoinen suhtautuminen puuhun.

Lisätietoja asiasta:
Markku Pohjola, Hallituksen Puheenjohtaja, Koskitukki Oy