KoskisenTiedotteetTiedotteetKoskisen sahateollisuuden kunnossapito siirtyy TM Cares Oy:lle

Koskisen sahateollisuuden kunnossapito siirtyy TM Cares Oy:lle

Koskisen Oy on tehnyt sopimuksen TM Cares Oy:n kanssa liiketoimintojen luovutuksesta, jonka kohteena on Koskisen Oy:n sahateollisuuden kunnossapidon toiminnot Järvelässä Tehdastiellä sekä Mäntsäläntiellä. Liiketoimintojen luovutus astuu voimaan 1.1.2018.

TM Cares Oy on Koskisen pitkäaikaisen yhteistyökumppanin Tenmark Service Oy:n tytäryhtiö.
”TM Cares Oy tuottaa laadukkaita kunnossapitopalveluita teollisuudelle ja Tenmark Service Oy keskittyy teräsrakenteiden valmistukseen ja konepajatoimintoihin”, kertoo TM Cares ja Tenmark Servicen toimitusjohtaja Kimmo Tenhunen.

Liiketoiminnan luovutuksen yhteydessä lähes koko Koskisen Oy:n sahateollisuuden kunnossapitohenkilöstö siirtyy TM Cares Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Luovutus koskee 15 henkilöä. Kunnossapidon ammattilaisena TM Cares hoitaa mekaanisen kunnossapidon itse ja sähkökunnossapitoon kumppaniksi tulee Kärkölän Sähkö Oy.

”Tuotantokoneiston käyttövarmuus, turvallisuus, tuottavuus ja kunnossapidon suunnitelmallisuus sekä henkilöstön ammattitaito ovat merkittävässä roolissa, kun teollisten tuotantoprosessien tehokkuutta optimoidaan. Tulevan kumppanin pitkä kokemus kunnossapidosta ja konepajateollisuudesta sekä tuotantoa paremmin tukevat vuorojärjestelmät tulevat tehostamaan toimintaa meillä” toteaa Koskisen Oy:n tekninen johtaja Lassi Santala.

Tehty sopimus on osa Koskisen konsernissa käynnissä olevaa muutosohjelmaa, jonka tarkoituksena on yhtiön toimintojen kehittäminen sekä tehokkuuden ja kannattavuuden parantaminen.

Lassi Santala
Tekninen johtaja