Koskisen OyTiedotteetTiedotteetKoskisen taloteollisuus Puumerkin sisaryritykseksi

Koskisen taloteollisuus Puumerkin sisaryritykseksi

Koskisen Oy on myynyt taloteollisuuden toiminnot kansainväliselle sijoitusyhtiölle Mimir Invest AB:lle, joka omistaa myös rakentamisen puumateriaalien ammattilaiskauppaan keskittyvän Puumerkki Oy:n. Kauppa sisältää taloteollisuuden tuotantoyksikön Vierumäellä, ristikkotuotannon Järvelässä sekä väli- ja yläpohjaelementtituotannon Mäntsälässä.

Kauppa toteutettiin liiketoimintakauppana ja koko taloteollisuuden henkilöstö siirtyi uuden perustettavan yhtiön palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Taloteollisuudessa työskentelee 66 vakituista työntekijää.

Asiakas- ja toimittajasopimukset siirtyvät uuteen perustettavaan yhtiöön ja sovitut asiakastoimitukset toteutetaan sopimusten mukaisesti.

Taloteollisuuden liiketoiminta siirtyi uudelle omistajalle 1.7.2019 alkaen.

Jatkossa Koskisen keskittyy entistä vahvemmin ydinliiketoimintojen, saha- ja levytuotannon kehittämiseen. Koskisella uskotaan, että uudella omistajalla on paremmat edellytykset kehittää taloteollisuuden toimintaa tulevina vuosina.

”Olemme jo pitempään hakeneet kehittämishaluista jatkajaa taloteollisuuden toiminnoille ja sen takia olemmekin erittäin tyytyväisiä nyt tehtyyn kauppaan. Uskomme että uusi omistaja on valmis panostamaan toiminnan kehittämiseen kasvavalla puurakentamisen markkinalla.” toteaa Koskisen konsernin toimitusjohtaja Jukka Pahta.

”Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme lisätä liiketoiminnan osaksi Mimir-konsernia, ja muodostaa uuden yhtiön Oiva Wood Solutions Oy. Puun vastuullisuus materiaalina on meille tärkeää, jonka vuoksi olemme erittäin iloisia tästä yrityskaupasta. Oiva Wood Solutions vahvistaa merkittävästi jo olemassa olevaa lasin ja puutuotteet kattavaa rakennusmateriaalien tarjoomaamme Pohjoismaissa”, sanoo Henry Selenius, Managing Partner, Operations, Mimir Invest.

Koskisen Oy: Jukka Pahta, toimitusjohtaja puh: 050 3894 499, email: jukka.pahta@koskisen.com

Oiva Wood Solutions Oy: Joakim Notö, hallituksen puheenjohtaja, puh: +46 739 86 36 37, email: joakim.noto@mimirinvest.com

Koskisen konserni on yli 100-vuotias puutuoteteollisuuden perheyritys, joka työllistää yli 1000 henkilöä. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 270 miljoonaa euroa. Tästä vientiin meni yli puolet. Koskisen tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Venäjällä ja Puolassa. Konsernin puunhankinnasta vastaa Koskitukki.

Oiva Wood Solutions on osa Mimir-konsernia, kansainvälistä sijoitusyhtiötä, jonka yhteenlaskettu liikevaihto on yli 300 miljoonaa euroa. Mimir-konserniin kuuluvat mm. Puumerkki Oy, Glassolutions ja Recion Oy.