KoskisenTiedotteetTiedotteetKumppaneina kohti kilpailukyvyn ja osaamisen kasvattamista

Kumppaneina kohti kilpailukyvyn ja osaamisen kasvattamista

Lahden ammattikorkeakoulu Oy, LAMK, ja Koskisen Oy ovat 4.9.2015 allekirjoittaneet puitesopimuksen. Sopimuksen tavoitteena on kehittää ja vahvistaa osapuolten kumppanuutta siten, että yhteistoiminta tukee molempien osapuolten kilpailukyvyn kasvattamista, strategisia ja operatiivisia tavoitteita sekä henkilöstön ja opiskelijoiden osaamisen ja hyvinvoinnin edistämistä.  Sopimus astui voimaan heti ja on voimassa toistaiseksi.

Monimuotoista yhteistyötä käytännössä

Yhteistyötä syvennetään ja kehitetään toiminnan eri muodoissa. Säännölliset vierailut, työnantajainfot opiskelijoille, Koskisen Oy:n henkilöstön kannustaminen opintoihin, harjoittelun tehostaminen sekä yhteiset tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan hankkeet ovat yhteistyön perustaa. Koskisen Oy on jatkossa mukana Materiaaliteknologian ja kalustealan TKI-yksikön (FUMATEC FINLAND) toiminnassa ja kehittämisessä.

”LAMKille on erittäin tärkeää sitoa pitkäkestoisia kumppanuuksia alueen yritysten kanssa. Haluamme toimia tiiviisti yhdessä alueen yritysten kanssa, jolloin pystymme tukemaan yrityksiä niiden kasvupyrkimyksissä, tarjoamaan opiskelijoille kontaktit alueen työnantajiin ja tätä kautta toteuttamaan aluekehittämisen tehtäväämme,” toteaa rehtori, toimitusjohtaja Outi Kallioinen.

”Yhteistyö LAMKin kanssa tulee tiivistämään jo olemassa olevia suhteita. Opiskelijat ovat erittäin tärkeä yhteistyöryhmä tulevaisuuden tekijöinä. Haluamme tuoda heille jo opintojen aikana tutuksi Koskisen Oy:ta ja puutuoteteollisuutta paikallisesti vahvana elinkeinona. Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiohankkeiden kautta haemme kilpailukyvyn vahvistamista. Koulutusmahdollisuudet ovat omalle henkilöstöllemme erittäin tärkeä väylä ylläpitää ja kehittää omaa ammattitaitoa,” kertoo toimitusjohtaja Markku Koskinen.

LAMK Oy toimitusjohtaja Outi Kallioinen, 044 7081400, outi.kallioinen@lamk.fi

Koskisen Oy, toimitusjohtaja Markku Koskinen, 020 5534 297, markku.koskinen@koskisen.com